Kayıt Koşulları

I- ANASINIFI HAZIRLIK - ANASINIFI – İLKOKUL – ORTAOKUL

A- Anasınıfı Hazırlık -Ana Sınıflarına Kayıt

1- 30.09.2018 tarihi itibariyle 48 ayını dolduran öğrencilerin kayıtları yapılacaktır.

2- Ana sınıfları kayıtları, 01 Mart 2018 Perşembe günü başlar.

3- Aday öğrencilerimize PDR Birimi tarafından “Öğrenci Tanılama ve Eğitsel Değerlendirme Çalışması” yapılacağı için velilerimizin Halkla İlişkiler Birimi ile iletişime geçerek randevu almaları ve öğrenci adayı ile beraber Okulumuza gelmeleri gerekmektedir.

4- Ana sınıflarına kayıt yaptıran öğrencilerin şubeleri ve sınıf öğretmenleri, noter huzurunda çekilecek kura ile belirlenir. (Ana hazırlık sınıfı bu uygulamaya dahil değildir.)

Bilgi ve İletişim: Halkla İlişkiler Uzmanı Sema YILMAZ - 0.352.230 6060-135(Dahili) tedkayserihalklailiş[email protected]

      B- İlkokul 1. Sınıflara Kayıt

1-  1. sınıflara kayıt önceliği, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Okul Öncesi bölümümüzde öğrenim gören öğrencilere aittir. TED Kayseri Koleji Vakfı Okul Öncesi öğrencilerinin 1. Sınıfa kayıtları, 01 – 17 Mart 2018 tarihleri arasında yapılacaktır.

2- TED Kayseri Koleji Vakfı Okul Öncesi Bölümü dışındaki öğrencilerin 1. sınıfa aday başvuru talepleri, 1 Mart 2018 Perşembe günü başlayacaktır. 1. Sınıfa kontenjan açığı kadar dışarıdan öğrenci alınacaktır.

  • sınıflara kayıt yaptıran öğrencilerin şubeleri ve sınıf öğretmenleri, noter huzurunda çekilecek kura ile belirlenir.

Kayıtlar hakkında ayrıntılı bilgiye Okullarımız web sitesi www.tedkayseri.k12.tr  adresinden ulaşılabilir.

 

     C –  İlkokul-Ortaokul Ara Sınıflara Nakil ve Kayıt

  • İlkokul ve Ortaokula ara sınıf kayıtları 01 Mart 2018 Perşembe günü başlar.
  • İlkokul 2. ve 3. sınıflara öğrenci nakilleri PDR Birimi tarafından yapılacak Öğrenci Tanılama ve Eğitsel Değerlendirme Çalışması sonucuna göre kontenjan dahilinde gerçekleştirilir.

3-İlkokul ve Ortaokulun diğer ara sınıflarına yapılacak öğrenci nakilleri; MEB Özel Öğretim Kurumları ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri kapsamında, okulun türü dikkate alınarak öğrencinin bitirdiği sınıfın öğretim programındaki derslerden okul yönetiminin belirleyeceği komisyon tarafından yapılacak akademik sınav ve PDR Birimi tarafından yapılacak Öğrenci Tanılama ve Eğitsel Değerlendirme Çalışması sonucuna göre oluşan başarı sırasına göre, kontenjan dahilinde gerçekleştirilir.

  • TED Kayseri Koleji Vakfı Okulları 4. Sınıf öğrencilerinin Sınıfa kayıtları, 01 – 31 Mart 2018 tarihleri arasında yapılacaktır. Bu tarihten sonra nakil öğrenci kayıt işlemleri başlayacağı için kontenjan olmaması halinde, Kurumumuz sorumlu olmayacaktır.
  • Ortaokul 8. sınıfına bir önceki öğretim yılında herhangi bir TED Okulunda okuyan öğrenciler dışında nakil öğrenci alınmamaktadır.
  • Nakil ve kayıt başvurusunda bulunan öğrencilere, önceki okulunda, öğrencinin olumsuz davranışları nedeniyle herhangi bir yaptırım uygulanmamış olması da gerekmektedir.

 

II- LİSE

       A9. Sınıfa Kayıt Ve Akademik Başarı Bursu Kriterleri

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Orta Öğretime Geçiş Sınavı ile ilgili öngördüğü değişikliklere paralel olarak, 2018-2019 öğretim yılında Okulumuz Lise kısmı 9. sınıfa kayıt yaptıracak olan öğrencilerin, başvuracağı “Akademik Başarı
Bursu” koşulları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek olan sınav uygulaması ve yine Bakanlığımızın açıklayacağı değerlendirme kriterleri esas alınarak Vakıf Yönetim Kurulumuzca belirlenecektir.

2018-2019 öğretim yılında TED Kayseri Koleji Vakfı Özel Lisesi 9. sınıfına kayıt yaptıracak tüm öğrencilerin (akademik başarı burslu veya ücretli kayıt olacak öğrenciler), Milli Eğitim Bakanlığının 2018 yılı Haziran ayında yapacağı Liselere (Ortaöğretim Kurumlarına) Geçiş Sınavı’na mutlaka girmesi gerekmektedir. “Akademik Başarı Bursu” koşulları, kayıt kontenjanı ve taban puanları bu sınav esas alınarak Vakıf Yönetim Kurulumuzca belirlenecektir.

B –  Lise Ara Sınıflara Nakil ve Kayıt  

1- Lise ara sınıflarına nakil başvuruları 01 Mart 2018 Perşembe günü başlar.

2- Okulumuz ara sınıflarına öğrenci nakilleri kontenjanlarımız dahilinde sınav ve mülakat sonuçlarına göre yapılmaktadır.

3- Nakil başvurusunda bulunan öğrencilerin,  disiplin cezası almamış olması ve ders yılı sonu ağırlıklı puan ortalamasının 65,00 ve/veya üzerinde olması gerekmektedir.

4- Nakil başvuruları okulumuzdan temin edilecek matbu formla veli tarafından Lise müdürlüğümüze yapılacaktır.

5- 11. ve 12. sınıfa bir önceki öğretim yılında herhangi bir TED Okulunda okuyan     

     öğrenciler dışında nakil öğrenci alınmamaktadır.  

 

 

III- YEMEK- KİTAP ve DERS MALZEMELERİ

  1. TED Kayseri Koleji Vakfı Okulları, öğrencilerine sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak amacıyla Anasınıfı Hazırlık Sınıfları , Ana sınıfları, 1., 2., 3. ve 4. sınıfta yemek bedeli okul ücretleriyle birlikte tahsil edilmektedir.

Okul yemekhanemizde, yemekler yaş gruplarına uygun olarak gıda mühendisimizin gözetiminde Kurum personeli tarafından hazırlanmaktadır. Anasınıfları için yıllık yemek ve iki öğün kahvaltı bedeli (KDV dahil) 2.835,00 TL.; 1., 2., 3. ve 4. sınıflar için yıllık yemek bedeli (KDV dahil) 2.650,00 TL’dir.

Ortaokul ve lise sınıflarında yemek hizmetinden yararlanmak isteyenler mali kayıt esnasında ücretini ödeyerek yemek hizmetinden yararlanabilirler.

  1. Kitap ve kırtasiye bedelleri de eğitim ücretleriyle birlikte tahsil edilmektedir. Kitap kırtasiye bedeli (KDV dâhil) 2.088,00 TL’dir. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenim yılı içerisinde, okul tarafından gerçekleştirilecek olan etkinlik ve sınavlar için, ek ücret talep edilmeyecektir.

AÇIKLAMA

  1. 2018-2019 öğrenim yılında okullarımızda öğrenim görmeye devam edecek öğrencilerimizin 30 Mayıs 2018 Pazartesi saat 17:00’ ye kadar kayıtlarını yenilemeleri gerekmektedir. Bu tarihten sonra nakil öğrenci kayıt işlemleri başlayacağı için kontenjan olmaması halinde, Kurumumuz sorumlu olmayacaktır. 20.03.2012 tarih ve 28239 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 55. maddesinin 2. fıkrası uyarınca Kurum, geçmiş dönemden kalan öğrenim ücretini ve çalışma takviminde belirtilen tarihte yeni ders yılına ait ücretini ödemeyen öğrencilerin kayıtlarını yenilemeyecek ve öğrencinin yerine kayıt alınması halinde, yeterli kontenjan olmamasından ve kaydının silinmesinden Kurum sorumlu olmayacaktır.

Ayrıca MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 56. maddesine göre Kurumun kayıt olan öğrencilerden öğretim yılı başlamadan ayrılanlara yıllık ücretin yüzde onu dışındaki miktarı, öğretim yılı başladıktan sonra ayrılanlara yıllık ücretin yüzde onu ile öğrenim gördüğü günlere göre hesaplanan miktarın dışındaki miktarı iade edilecektir. İlgi yönetmeliğin 5. ve 6. bölümlerinde belirtilen hükümler çerçevesinde, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünce hazırlanan “Öğrenci Kayıt Sözleşmesi” nin öğrenci kayıt işlemlerinde imzalatılma zorunluluğu getirilmiştir.

  1. 2018-2019 Öğretim yılı için mali kayıt işlemleri, 01 Mart 2018 tarihinden hafta içi her gün mesai saatlerinde Genel Müdürlüğümüz Muhasebe Birimince yapılacaktır.
  2. Öğrenci ücretlerinin tahsilatı Kurumumuzun anlaşmalı olduğu Denizbank Kayseri Şubesi aracılığıyla yapılacaktır.
  3. Velilerimizin günlük yoğun programları içerisinde kayıt işlemlerini en hızlı ve kolay şekilde gerçekleştirebilmeleri amacıyla uygulanacak sisteme ilişkin açıklamalar aşağıda sunulmuştur:
  4. Mali kayıt sistemimiz iki basamaktan oluşmaktadır. Birinci basamak Muhasebe Departmanındaki işlemleri içermekte, ikinci basamak ise Vakfımızın anlaştığı Banka Şubesiyle yapılması gereken işlemlerden oluşmaktadır. Bu konuda siz değerli velilerimize kolaylık sağlamak amacıyla, ilgili Banka kayıt süresi boyunca okulumuzda yeterli sayıda banka yetkilisi görevlendirecek ve bu personel Genel Müdürlük binamızda gerekli hizmeti verecektir.
  5. Mali kayıt için Muhasebe Biriminde Öğrenci Kayıt Sözleşmesi – Veli Taahhütnamesi imzalanıp bir suretinin ilgili banka şubesine verilmesi, hesap işlemleri için gerekli evrakın imzalanarak banka işlemlerinin tamamlanması yeterlidir. Ancak veli adına banka kredili mevduat hesabının tanımlanmaması halinde kayıt yenilenmemiş kabul edilip buna göre işlem yapılacaktır.
  • Söz konusu taahhütname ve sözleşmeyi imzalamak için velilerimizin kendilerine ait nüfus cüzdanı ile bizzat başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
  1. Kayıt yenilemelerde, peşinat ödemeleri hariç doğrudan tahsilât yapılmayacak olup; tüm öğrenci ücretlerinin tahsili banka aracılığıyla yapılacaktır.
  2. Vakfımızın Banka ile yapmış olduğu protokol gereği;
    • Velilerimizin Denizbank Kayseri Şubesi nezdinde okul ücreti için açtırmış oldukları hesap sadece peşinat ve okul taksit ödemelerinde kullanılabilecektir,
    • Banka, imzalanan protokol süresince bu hesaplardan işletim ücreti tahsil etmeyecektir,
    • Banka, bu hesaplara farklı şubelerinden ödeme yapıldığında herhangi bir havale ücreti almayacaktır.
    • Banka, söz konusu taksit tutarlarını velilerimiz tarafından seçilecek belirli ödeme tarihlerinde kendilerine ait hesaplardan alarak Okulumuz hesabına aktaracaktır. Öğrenci ücretine ilişkin taksit ödemeleri doğrudan okulumuza veya okulumuzun bankalar nezdinde ki herhangi bir hesabına yapılamayacaktır. Bu nedenle, velilerimizin gecikme faizi vb. sıkıntılarla karşılaşmamak için ödemeleri gereken taksitleri banka nezdinde açtırmış oldukları kendilerine ait hesaplara yatırmaları ve bu hesaplarında taksit ödeme tarihinde yeterli miktarda bakiye bulundurmalarında yarar vardır.
  3. Öğretim yılı boyunca öğrencilerimizin kullanacakları İngilizce- Türkçe ve yardımcı ders kitapları ile okul kırtasiye malzemeleri eğitim ücretiyle tahsil edilecek olup ayrıca bir ücret talep edilmeyecektir.
  • Öğrenci kıyafetlerinin tamamı okul yerleşkesi içerisinde bulunan Butik – Kafe’den temin edilebilecektir. Okul kıyafetleri öğrenim ücretine dâhil olmayıp ücreti ayrıca ödenecektir.
  • Öğrenci yemekleri Kurumumuz Gıda Mühendisi gözetiminde kendi personelimiz tarafından hazırlanarak yemekhanemizde sunulmaktadır. Anasınıfı Hazırlık Sınıflarında – Anasınıflarında yemek ve kahvaltı, İlkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenci yemek ücretleri eğitim ücretine ek olarak ancak birlikte tahsil edilecektir.
  1. Servis hizmeti velilerce kendi tercih ettikleri şirketler ve araçlarla yapılmaktadır. Okulun servis hizmeti konusunda etkisi bulunmamaktadır.  Bu nedenle öğrencilerin evden – okula, okuldan- eve servis yoluyla taşınması esnasında, servis içinde veya karayolunda seyir halinde iken  oluşabilecek her türlü olumsuzluk ve kazadan dolayı okulumuz sorumlu değildir.
  2. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetmeliğine göre; Ortaokulu bitiren öğrencilerin kayıt işlemi yapılmaksızın Lise kısmına devam etmeleri mümkün değildir. Bu nedenle okulumuz Lise kısmına devam edecek öğrencilerimizin, kayıt işlemleri için Lise Müdürlüğü kayıt takvimi ve koşullarına dikkat etmeleri gerekmektedir.
  3. 03.2012 tarih ve 28239 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği uyarınca, ders veya sınavlardaki başarıları veya bilim, kültür, sanat, spor ve benzeri alanlardaki başarılarından veya maddi imkânsızlıklardan dolayı verilecek burslu öğrencilerin sayısı ve belirlenmesi ilgi yönetmeliğe uygun olarak yapılmaktadır.

 

 

 


Ansolon