14 May

image_pdfimage_print

„Die beste Bildung findet ein gescheiter Mensch auf Reisen.“

Johann Wolfgang von Goethe

 

„Ist man erst gewöhnt, auf dergleichen zu achten, so begegnet es doch häufiger, als man sonst glaubt.“

Jacob und Wilhelm Grimm

 

Hauptgedanke des Symposiums:

  • Arbeit mit authentischer deutscher Literatur
  • die Lust am Lesen fördern
  • den DaF- Lernern die Gelegenheit zu geben sich mit literarischen Werken auseinanderzusetzen
  • demokratische Diskussions-und kritische Argumentationsfähigkeit der Jugendlichen zu entwickeln
  • Kritikaufnahmefähigkeit fördern

 

 “Her kitap farklı bir yolculuktur.”

TED Kayseri Koleji Vakfı Özel Lisesi öğrencileri, TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi ev sahipliğinde 10-11 Mayıs tarihleri arasında 9.su düzenlenen, Liseli Genç Eleştirmenler Sempozyumu’na Türkçe ve Almanca oturumlarına 24 öğrenci ile katıldı.

“Her kitap farklı bir yolculuktur.” sloganıyla düzenlenen sempozyumda, Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca ve İspanyolca olmak üzere öğrencilere yönelik 5 dilde 15 farklı oturum olanağı sağlandı. Şiir, Edebiyattan Sinemaya Uyarlama, Hikâye Anlatıcılığı, Öykü, Tiyatro, Roman, Karşılaştırmalı Edebiyat, Yaratıcı Drama ve Yaratıcı Yazma Atölyelerinde eleştirel okuma tekniği ile edebî yapıtları inceleyerek birbirleri ile düşünce ve yaklaşımlarını paylaştılar, güzel ve anlamlı dostluklar kurdular. Sempozyumda yazar Hakan Bıçakçı ile “Yaratıcı Yazma Atölyesi” ile katkıda bulundu.

Sempozyum’dan yansıyan “Dünyayı yaratan kalem, mürekkep ve kağıtla dost olmalı, okuduğumuz her yapıtın bizi düşünsel anlamda yüceltmesine imkan vermeliyiz.”

“Okuma kültürü gelişmiş, okuduklarını aklın, bireysel ve toplumsal kimliğinin süzgecinden geçirebilen, düşünen, duyarlı gençler yetiştirmektir.” bu sözler çalışmanın amacını özetler nitelikteydi.

İki gün süren sempozyumun, kapanış töreninde yazar seslendirme sanatçısı, program yapımcısı ve sunucu Yekta Kopan onur konuğuydu.

Öğrencilerimiz farklı düşüncelerin kendini ifade ettiği bu ortamda hem eğlendiler hem de kendilerini gözden geçirme fırsatı buldular. Sorumluluk alarak okulumuzu temsil eden öğrencilerimize teşekkür ederim.

Öğrencilerimizin çalışmalarına Türkçe oturumuna rehberlik eden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Serdar MADEN’e, Almanca oturumuna rehberlik eden Almanca Öğretmeni Onur AYDIN’a ve İngilizce Öğretmeni Ayşe ADALI’ya teşekkür ederiz.